
Kiedy próbujesz promować swoją restaurację i markę, pierwsze rzeczy, które przychodzą na myśl, to Popraw SEOTwórz unikalne kampanie, aby przyciągnąć uwagę, a może nawet organizować specjalne wydarzenia Przyciągnij klientów do swojej przestrzeni.
Chociaż wszystkie te techniki marketingowe są przydatne i mogą być skuteczne, możesz pominąć jeden kluczowy element – kolor.
Jeśli Twoja marka restauracji używa różnych kolorów w marketingu, nie używaj kolorów do wyrażenia opinii, a możesz przegapić pożądaną uwagę klientów.
Za tym, jak ludzie się czują, gdy widzą różne kolory, kryje się prawdziwa psychologia. Może to mieć ogromny wpływ na marketing biznesowy. Jedno badanie wykazało nawet, że aż do 90% szybkich ocen Ludzie tworzą niektóre produkty w oparciu o zastosowaną kolorystykę.
Mówiąc najprościej, jeśli nie wykorzystujesz w swojej firmie w pełni kolorów, być może nadszedł czas, aby nadać restauracji kolorową marketingową metamorfozę. Zróbmy to na kilka sposobów.
Odpowiednia kolorystyka wnętrza

Jednym z najlepszych miejsc do skupienia się na kolorze jest w Twojej restauracji. Jaką atmosferę tworzy Twój pokój? Czy tego chcesz dla swoich klientów? Wybór odpowiedniego schematu kolorów może pomóc Ci zmienić sposób, w jaki ludzie postrzegają Twoją przestrzeń i jak się w niej czują.
Nie musisz mieć dużego doświadczenia w projektowaniu wnętrz lub marketingu, aby wybrać odpowiednią kolorystykę. Jeśli nie masz pewności, od czego zacząć, dobrą zasadą jest mieszanie i dopasowywanie jednego lub dwóch jaskrawych kolorów z innymi neutralne kolory to nie „kradnie” serialu.
Wybierając schemat kolorów, ważne jest, aby zdecydować, czego naprawdę chcesz Tożsamość zbiorowa jego. Jasna kolorystyka doskonale nadaje się do ekskluzywnych restauracji i małych bistro (ponieważ sprawiają, że pokój wydaje się większy). Ciemne kolory sprawdzą się w modnych barach i restauracjach, a kolory ziemi świetnie sprawdzą się w kawiarniach.
Nawet użycie poszczególnych kolorów może wywołać różne reakcje klientów w Twojej restauracji. Przyjrzyjmy się kilku z nich i tym, jak ludzie na nie reagują:
- Czerwony – może zwiększyć głód i spowodować szybsze jedzenie
- Pomarańczowy – wprawia ludzi w optymizm i radość
- Żółty – sprawia, że ludzie są szczęśliwi i zadowoleni
- Zielony – może pomóc gościom zrelaksować się i zwiększyć komfort
- Niebieski – może zmniejszyć apetyt, ale zwiększyć pragnienie
Gdy już zdecydujesz się na schemat kolorów, trzymaj się go i używaj go wszędzie. Malowanie ścian to dobry początek, ale ważne jest również zachowanie schematu Menu, na swojej stronie internetowej, w mediach społecznościowych i oczywiście – na Twojej Logo restauracji.
Logo restauracji, które trwa

Logo Twojej restauracji i „zewnętrzna kolorystyka” (to, czego używasz do celów marketingowych, brandingowych, mediów społecznościowych itp.) Są często pierwszą rzeczą, którą widzą potencjalni klienci. Wyobraź sobie, że robisz na kimś pierwsze wrażenie.
Możesz użyć tych samych pomysłów na schemat kolorów w swoim logo, co w przypadku wnętrza swojej przestrzeni, wybierając określone kolory w oparciu o rodzaje uczuć, które chcesz wywołać w swoich klientach. Jednak Twoje logo powinno być łatwe do wykrycia i mieć paletę kolorów unikalną dla Twojej restauracji.
Rozpowszechnianie marki wymaga Rozszerz swoją obecność w Internecie. Wybór określonego schematu kolorów lub zmiana logo wymaga całkowitej przebudowy Twojej witryny internetowej i serwisów społecznościowych, aby upewnić się, że wszystkie mają tę samą spójną paletę.
Możesz także Użyj mediów społecznościowych jako narzędzia badawczego aby pomóc Ci dowiedzieć się więcej o swoich odbiorcach. Na przykład, jeśli większość Twoich obserwujących jest w wieku od 25 do 35 lat, a jesteś początkującym paskiem, możesz dostosować swój schemat kolorów, aby był bardziej atrakcyjny dla tej grupy wiekowej w mediach społecznościowych i nie tylko. Jeśli możesz rozpoznać Cię tylko na podstawie koloru i grafiki, jest to dobry wskaźnik, że robisz właściwe rzeczy dla swojej marki.
Zachęcanie do emocji podczas wydarzeń

W końcu nie bój się tego Używaj kolorów do promowania wydarzeń. Chociaż schemat kolorów, który wybierzesz dla swojej restauracji, powinien zawsze być spójny i obecny w promocjach, dodanie dodatkowego koloru lub dwóch w celu promowania czegoś wyjątkowego jest w porządku.
Pamiętaj, jak niektóre z wymienionych powyżej kolorów mogą wpływać na uczucia i reakcje ludzi. Na przykład, jeśli masz Wieczór zagadek Jeśli przyjdziesz, możesz użyć kolorów, takich jak żółty lub pomarańczowy, aby podekscytować ludzi i sprawić, że będą szczęśliwi. Jeśli nigdy wcześniej o tym nie myślałeś Psychologia kolorów Wcześniej czas zacząć, jeśli chodzi o marketing restauracji. Używanie odpowiednich kolorów w brandingu może zmienić sposób, w jaki ludzie Cię postrzegają i jak się czują, kiedy z tobą jedzą. Gdy już zdecydujesz, jaką tożsamość chcesz dla swojej firmy, możesz podzielić się nią z innymi za pomocą kilku kreatywnych plam kolorów.